Týdenní rozvrh výuky

16.03.2020 18:50

Výuka od 27. dubna do 3. května

1) Úkol test na Hlaváčka (dekadenci) a  G. Apollinaira je ukončen, tento týden ho budu opravovat.
2) Povinný úkol: Tento týden test zadaný mít nebudete, dám vám ale slohový úkol. Napište mi prosím úvahu kolem 250 slov, zamyšlení na téma: Dobo koronavirová a - co jsem o sobě poznal, co se na mě změnilo, jak se chovám k sobě i ostatním, ke škole atd. Formu si můžete zvolit sami. Termín odevzdání je 3. května o půlnoci. Úvahu mi prosím vložte třeba překopírovanou do formuláře: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=wqmRs0zNt0SgupJQnBp6elR1zNstmAtKt7shgJi1cxpUM1ZUTjlBNzE3MkhUQzIwQUFEQ1JWNTYwUS4u
 
Tento týden test zadaný mít nebudete, dám vám ale slohový úkol. Napište mi prosím úvahu kolem 250 slov, zamyšlení na téma: Dobo koronavirová a já - co jsem o sobě poznal, co se na mě změnilo, jak se chovám k sobě i ostatním, ke škole atd. Formu si můžete zvolit sami. Termín odevzdání je 3. května o půlnoci. Úvahu mi prosím vložte třeba překopírovanou do formuláře:

Více zde: https://atterdag.webnode.cz/news/vyuka-v-tydnu-od-16-do-20-brezna/
Povinný úkol Tento týden test zadaný mít nebudete, dám vám ale slohový úkol. Napište mi prosím úvahu kolem 250 slov, zamyšlení na téma: Dobo koronavirová a já - co jsem o sobě poznal, co se na mě změnilo, jak se chovám k sobě i ostatním, ke škole atd. Formu si můžete zvolit sami. Termín odevzdání je 3. května o půlnoci. Úvahu mi prosím vložte třeba překopírovanou do formuláře:

Více zde: https://atterdag.webnode.cz/news/vyuka-v-tydnu-od-16-do-20-brezna/
Povinný úkol Tento týden test zadaný mít nebudete, dám vám ale slohový úkol. Napište mi prosím úvahu kolem 250 slov, zamyšlení na téma: Dobo koronavirová a já - co jsem o sobě poznal, co se na mě změnilo, jak se chovám k sobě i ostatním, ke škole atd. Formu si můžete zvolit sami. Termín odevzdání je 3. května o půlnoci. Úvahu mi prosím vložte třeba překopírovanou do formuláře:

Více zde: https://atterdag.webnode.cz/news/vyuka-v-tydnu-od-16-do-20-brezna/
Povinný úkol Tento týden test zadaný mít nebudete, dám vám ale slohový úkol. Napište mi prosím úvahu kolem 250 slov, zamyšlení na téma: Dobo koronavirová a já - co jsem o sobě poznal, co se na mě změnilo, jak se chovám k sobě i ostatním, ke škole atd. Formu si můžete zvolit sami. Termín odevzdání je 3. května o půlnoci. Úvahu mi prosím vložte třeba překopírovanou do formuláře:

Více zde: https://atterdag.webnode.cz/news/vyuka-v-tydnu-od-16-do-20-brezna/
3) Na jednohodinové samostudium - minulý týden byla k dokončení látka v Prokopovi do s. 12. Měli byste mít zvládnutou teorii k moderním uměleckým směrům. V samostudiu si uděláte poznámky ze strany 13-15. Jde o 3 hlavní proudy literatury a 2 autory experimentální literatury Prousta o Joyce.
4) O hodině v úterý na webexu budeme dělat Pásmo od Apollinaira a moderní umělecké směry.
5) Mluvnice ve čtvrtek na webexu: tvarosloví sloves (s. 69 a dál). Budeme pokračovat.


Výuka od 20. dubna do 26. dubna

2) Na dvouhodinové samostudium pokud nemáte splněno z minulého týdne, tak viz minulý týden. Je to opravdu v pohodě látka na 90 minut soustředění. Tenhle týden přidávám expresionismus, surrealismus a dadaismus (Prokop s. 7-12 - ukázky z čítanky nejsou potřeba, stačí to, co je přímo v učebnici!!!).
3) O hodině v úterý na webexu budeme dělat texty Hlaváčka (Čítanka v kostce II.), zároveň nás čeká prezentace na moderní umělecké směry + báseň Pásmo od Apollinaira. Dominik Dvořák má referát na Krysaře!!! Upozorňuji, že byste je měli už mít zvládlé ze samostudia, toto je shrnutí látky a práce s ukázkami. Pokud samostudium neplníte, budete dost plavat ve vzduchoprázdnu.
4) Mluvnice ve čtvrtek na webexu: tvarosloví sloves (s. 69 a dál). Budeme pokračovat

Výuka od 13. dubna do 19. dubna

1) Úkol Interpretační nástěnka Slezské písně byl ukončen, děkuji za odevzdání. Tento týden budu hodnotit a psát zpětnou vazbu.
2) Úkol Viktor Dyk byl ukončen, děkuji za odevzdání. Tento týden budu kontrolovat.
3) Na dvouhodinové samostudium musíte již použít Přehled světové literatury 20. století (Prokop - pokud knížku nemáte, zítra bych došel kus oskenovat) - měli byste zvládnout stránky 2-6, jsou to moderní umělecké směry začátku 20. století - hlavní důraz bude kladen na úpchopení základních společných rysů (rámeček s. 3) a na tvorbu G. Apollinaira. Ten je stěžejní (z čítanky nutné přečíst Pásmo, pochopit a pokusit se odpovědět na otázky, Pásmo je možné mít i u maturity). Dále je důležité pochopit podstatu kubismu a futurismu a znát trochu Marinettiho, Chlebnikova a Majakovského (z čítanky si přečtěte ukázku z Chlebnikova a řvavé texty Majakovského). Pokud byste látce nerozuměli, velmi rád si s vámi dám konzultaci přes webex:). Příští týden se budeme dívat na výtvarná umělecká díla těchto uměleckých směrů.
4) O hodině v úterý na webexu budeme dělat texty Šrámka, Dyka a Hlaváčka (Čítanka v kostce II. a III.). Dominik Dvořák má referát na Krysaře!!! Upozorňuji, že byste je měli už mít zvládlé ze samostudia, toto je shrnutí látky a práce s ukázkami. Pokud samostudium neplníte, budete dost plavat ve vzduchoprázdnu.
5) Pravděpodobně v týdnu udělám opět testík, a to buuď nějaký opakovací, nebo na Apollinaira. Napíšu vám to do messengeru.
6) Mluvnice ve čtvrtek: tvarosloví sloves (s. 69 a dál). Budeme pokračovat

Výuka od 6. dubna do 12. dubna

1) Úkol knížka na nástěnku byl ukončen. Dívat se na něj budu v pondělé 6. dubna
2) Platí stále úkol Interpretační nástěnka Slezské písně (umožněte mi sdílení - karel.kra@gmail.com)
3) Na dvouhodinové samostudium ještě dodělat Šrámka, ale hlavní budou další buřiči (Toman, Dyk, Neumann) a českou dekadenci. Hlavní důraz byste měli dávat na Dyka a Hlaváčka. Povinné texty z čítanky:
Gellner: Což, páni spisovatelé, Všichni mi lhali (Č. III.)
Dyk: Země mluví, Krysař (Č. III.)
Šrámek: Curriculum Vitae, Raport, Splav (Č. III.)
Toman: Září (Č. III.)
Neumann: Zpěv drátů (Č. III.)
Hlaváček: Svu violu jssem naladil, Hrál kdosi na hoboj (Č. II)
4) O hodině v úterý na webexu budeme dělat texty Gellnera, ale především Šrámka a Dyka (Čítanka v kostce III.). Dominik Dvořák má referát na Krysaře!!!
5) Pro ověření znalostí vyplňte prosím test na Microsoft forms, je zaměřen na Viktora Dyka. Test není povinný, ale bude se počítat do vašich aktivit. Tedy něco můžete vypustit, když nebudete stíhat:). Pracujte prosím samostatně, je to pro mě reflexe toho, že jste látku zvládli. Úkol bude otevřen do 11. dubna: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=wqmRs0zNt0SgupJQnBp6elR1zNstmAtKt7shgJi1cxpUN1o5WlM4TjE4QVgyWVJOV0E2TFJYQlZKMy4u
6) Mluvnice ve čtvrtek: tvarosloví sloves (s. 69 a dál). Budeme pokračovat

Výuka od 30. března do 4. dubna

1) Platí stále úkol knížka na nástěnku
2) Platí stále úkol Interpretační nástěnka Slezské písně (umožněte mi sdílení - karel.kra@gmail.com)
3) Na dvouhodinové samostudium ještě dodělat Sovu a Březinu, pokud nemáte (Prokop s. 63 a 64, Čítanka, básně Moje matka, Rybníky, Kdo vám tak zcuchal tmavé vlasy? jsou povinné). Poté následuje ještě Vilém Mrštík - u něj je podstatná i jeho naturalistická tvorba. Z teorie byste měli během dvou hodin samostudia ještě zvládnout teorii ke generaci buřičů (s. 65) a Františka Gellenra (s. 66) s Fráňou Šrámkem (s. 67). Petra Bezruče máte jako úkol v Padletu. Až padne deadline, projedeme si ho spolu.
4) O hodině v úterý na webexu budeme dělat texty (Sova - Rybníky, Kdo vám tak zcuchal tmavé vlasy) a Gellnera (Čítanka v kostce III.
 
5) Pro ověření znalostí vyplňte prosím test na Microsoft forms a nezapomeňte uvést na konci své jméno. Test není povinný, ale bude se počítat do vašich aktivit. Tedy něco můžete vypustit, když nebudete stíhat:). Pracujte prosím samostatně, je to pro mě reflexe toho, že jste látku zvládli: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=wqmRs0zNt0SgupJQnBp6elR1zNstmAtKt7shgJi1cxpURU8xMjBPOEdDMURHNk42RVFHNllMRVA0Wi4u
4) Mluvnice ve čtvrtek: tvarosloví sloves (s. 69 a dál). Základem teorie jsou tabulky na straně 68 a 69.

Výuka od 23. března do 27. března

24. března - Budeme si povídat o Otokaru Březinovi- bude potřeba Prokop + čítanka v kostce. Teorii poprosím prostudovat z Prokopa, budeme dělat ukázky z čítanky.

Čítanka-II.-k-Literatuře-v-kostce-pro-SŠ.pdf (5156704)

Česká literatura na přelomu století.pdf (6 MB)

25. března - Budeme si povídat o Antonínu Sovovi a anarchistických buřičích- bude potřeba Prokop + čítanka v kostce. Teorii poprosím prostudovat z Prokopa, budeme dělat ukázky z čítanky.

26. března - Tvarosloví číslovky a slovesa - učebnice s. 58-65.

27. března - Opakování pravidel interpunkce - cvičení

 

Výuka od 16. března do 20. března

17. března - Budeme si povídat o Maryše + začneme českou modernu - bude potřeba Prokop + čítanka v kostce

Čítanka-II.-k-Literatuře-v-kostce-pro-SŠ.pdf (5156704)

Česká literatura na přelomu století.pdf (6 MB)

www.youtube.com/watch?v=Vq7_aGObHpI

18. března - Budeme si povídat o Otokaru Březinovi a Antonínu Sovovi - bude potřeba Prokop + čítanka v kostce. Na příští týden nás bude čekat písemka z francouzské moderny a dekadence (Baudelaire, Verlaine, Rimbaud, Wilde)- bude jednostránková v MS Word. Instrukce dodám v pondělí.

19. března - Tvarosloví zájmena a číslovky - učebnice s. 58-65.

20. března - Opakování pravidel interpunkce - cvičeníCitanka III v kostce.pdf (6,4 MB) 

—————

Zpět


Kontakt

Karel Kratochvíl

Gymnázium Pelhřimov
Jirsíkova 244
Pelhřimov 39301



Poděkování:

Za sponzorské dary na vybudování žákovské knihovny:

Ing. Jaroslavu Markvartovi, Ing. Josefu Tomcovi, Ing. Antonínu Chmelařovi, MUDr. Karlu Křikavovi. Ing. Ladislavu Medovi, Ing. Karlu Kratochvílovi