Úkoly

21.03.2020 18:42

Knížka, která mě zaujala

Téma úkolu: doporučit spolužákům z 2.A, 3.A a 4.A knížku, která vás zaujala, a stručně ji charakterizovat.

Forma zpracování: Lísteček na internetové nástěnce https://padlet.com/karelkra/tlr9zk3ut6rt . Pozor, nástěnka moc nefunguje v prohlížeči Firefox.

Způsob zpracování: je uveden v záhlaví nástěnky. Prosím, dodržte instrukce. Klidně využijte fantazii (vložte ke knížce vámi namalovaný obrázek, fotku obálky, fotografii místa, kde se odehrává děj…)

Prostředky zpracování: Knížka, o níž píšu. Internetové zdroje.

Hodnocení: splnil+, splnil, nesplnil

Termín: 4 dubna 12:00

 

Interpretační nástěnka na Slezské písně

Téma úkolu: soukromá nástěnka sdílená pouze se mnou a se spolužáky (koho si do ní pozvete, je jen na vás, ale lepší je to psát sám, neopisovat od ostatních, mějte své nápady), která se bude zabývat vaší interpretací Slezských písní

Forma zpracování: Lístečky na internetové nástěnce https://padlet.com . Pozor, nástěnka moc nefunguje v prohlížeči Firefox. Postup založení nástěnky: nejdříve si musíte zřídit účet, potom si založíte nástěnku (make a padlet). Vyberete si podobu nástěnky (lze měnit i v průběhu) a až něco začnete tvořit, můžete dát vpravo nahoře share, a napsat můj mail (kratochil@gyoa.cz) do invite.

Způsob zpracování:

a) Název nástěnky bude Interpretační nástěnka Jméno Příjmení.

b) Na nástěnce budou umístěny lístečky (celkem 10) s následujícími názvy a zpracováním (dělejte je v pořadí podle chuti, klidně si je postupně doplňujte):

- Co jsou Slezské písně - literární druh, výrazová forma, žánr básní, z jakých částí se skládá a co je jejich náplní.

- Umělecké vlivy – dokažte, že se v básních objevují vlivy realismu, dekadence i symbolismu. Uveďte příklady.

- Prostředí - kde a kdy se básně odehrávají, jaká je v nich situace (národnostní, sociální), kdo se v nich střetává? Pokuste se lísteček doplnit i příhodnými fotografiemi či obrázky.

- Lyrický subjekt – do jakých poloh (stylizací) se dostává lyrický subjekt (lyrický vypravěč), v jakých básních a proč?

- Lísteček s vybranou sociální baladou pojmenovaný titulem básně – charakterizovat postavu a důvod jejího jednání, čím je potrestána a proč. Nalézt typické znaky balady, vypsat je a pojmenovat.

- Lísteček s básní zobrazující jiné kraje v kontrastu se Slezskem pojmenovaný jménem básně – jak jsou v básni líčeni Slezané a jak obyvatelé jiní, jak se chovají? Z čeho vychází rozdíly v osudu a životě zmiňovaných lidí?

- Lísteček s básní zobrazující intimní výpověď básníka pojmenovaný jménem básně – kým se v básni básník stává, jakým osudem je stižen, z čeho pramení jeho pocit. Jaké hlavní motivy se v básni objevují + vysvětlete je.

- Lísteček s básní zobrazující národnostní a sociální otázky pojmenovaný jménem básně – Jaké postavy (postava) symbolizují v básni národnostní a sociální otázku, mezi kým se v básni objevuje konflikt, jak je řešen. Jaký převažuje pocit básníka? Jaké hlavní motivy se v básni objevují + vysvětlete je.

- Prostředky - na A4 opíšete úhledně vámi vybraných 12 veršů (souvislých) a naleznete typické básnické prostředky + typickou slovní zásobu + vyznačíte rytmus. Svůj výtvor vyfotíte mobilem a vložíte do lístečku jako fotografii.

- Moje Slezské písně – o čem je podle jsou tyto básně, proč je Bezruč napsal, řekly mi něco? mluvily ke mně? Co mě zaujalo, čemu naopak nerozumím, nebo se mi nelíbilo. Nebojte se rozepsat.

Prostředky zpracování: Knížka, o níž píšu. Internetové zdroje (nutné intertextové odkazy)

Hodnocení: splnil+, splnil, nesplnil

Termín: 11. dubna 12:00, průběžná kontrola práce 4. dubna 12:00


 

—————

Zpět


Kontakt

Karel Kratochvíl

Gymnázium Pelhřimov
Jirsíkova 244
Pelhřimov 39301



Poděkování:

Za sponzorské dary na vybudování žákovské knihovny:

Ing. Jaroslavu Markvartovi, Ing. Josefu Tomcovi, Ing. Antonínu Chmelařovi, MUDr. Karlu Křikavovi. Ing. Ladislavu Medovi, Ing. Karlu Kratochvílovi