Téma úkolu: doporučit spolužákům z 2.A, 3.A a 4.A knížku, která vás zaujala, a stručně ji charakterizovat.
Forma zpracování: Lísteček na internetové nástěnce https://padlet.com/karelkra/tlr9zk3ut6rt . Pozor, nástěnka moc nefunguje v prohlížeči Firefox.
Způsob zpracování: je uveden v záhlaví nástěnky. Prosím, dodržte instrukce. Klidně využijte fantazii (vložte ke knížce vámi namalovaný obrázek, fotku obálky, fotografii místa, kde se odehrává děj…)
Prostředky zpracování: Knížka, o níž píšu. Internetové zdroje.
Hodnocení: splnil+, splnil, nesplnil
Termín: 4 dubna 12:00
Téma úkolu: soukromá nástěnka sdílená pouze se mnou a se spolužáky (koho si do ní pozvete, je jen na vás, ale lepší je to psát sám, neopisovat od ostatních, mějte své nápady), která se bude zabývat vaší interpretací Máje a Kytice.
Forma zpracování: Lístečky na internetové nástěnce https://padlet.com . Pozor, nástěnka moc nefunguje v prohlížeči Firefox. Postup založení nástěnky: nejdříve si musíte zřídit účet, potom si založíte nástěnku (make a padlet). Vyberete si podobu nástěnky (lze měnit i v průběhu) a až něco začnete tvořit, můžete dát vpravo nahoře share, a napsat můj mail (kratochil@gyoa.cz) do invite.
Způsob zpracování:
a) Název nástěnky bude Interpretační nástěnka Jméno Příjmení.
b) Na nástěnce budou umístěny lístečky (celkem 8) s následujícími názvy a zpracováním (dělejte je v pořadí podle chuti, klidně si je postupně doplňujte):
- Co je Máj - literární druh, výrazová forma, žánr, z jakých částí se skládá a co je jejich náplní.
- Prostředí - kde a kdy se báseň odehrává, jaká jsou jednotlivá místa děje, v čem jsou romantická, uložená fotografie z vašeho mobilu znázorňující váš náčrtek prostoru, kde je Vilém vězněn, fotografie skutečných míst děje, vaše nápady a originalita.
- Jarmila - kdo to je, jaká je, proč je v ději, jaká je její motivace, jak skončí, co si o ní myslím já, významné verše, které charakterizují její postavu, vaše nápady a originalita.
- Vilém - kdo to je, jaký je, proč je v ději, jaké myšlenky mu létají hlavou ve vězení a k jakým závěrům dochází, co všechno během života ztratil a kdy, jaká je jeho motivace v ději, jak skončí, co si o něm myslím já, významné verše, které charakterizují jeho postavu, vaše nápady a originalita.
- Hynek - kdo to je, jaký je, proč je v ději, jaké myšlenky mu létají hlavou, jaká je jeho motivace v ději, jak skončí, co si o něm myslím já, významné verše, které charakterizují jeho postavu, vaše nápady a originalita.
- Prostředky - na A4 opíšete úhledně vámi vybraných 12 veršů Máje (souvislých) a naleznete typické básnické prostředky + typickou slovní zásobu + vyznačíte jambický rytmus (prostředky jsou přehledně vypsané na s. 12 v Prokopovi). Svůj výtvor vyfotíte mobilem a vložíte do lístečku jako fotografii.
- Zašeptaná slova – Co podle vás zašeptal Vilém žalářníkovi?
- Můj Máj – o čem je podle mě tato skladba, řekla mi něco? mluvila ke mně? Co mě zaujalo, čemu naopak nerozumím, nebo se mi nelíbilo. Nebojte se rozepsat.
Prostředky zpracování: Knížka, o níž píšu. Internetové zdroje (nutné intertextové odkazy)
Hodnocení: splnil+, splnil, nesplnil
Termín: 11. dubna 12:00, průběžná kontrola práce 4. dubna 12:00
Téma úkolu: Práce s textem o těžbě stříbra v Kutné Hoře
Forma zpracování: Text s otázkami je k dispozici v aplikaci google classroom, pozvánku do kurzu jsem vám poslal mailem.
Způsob zpracování: Porozumění textu se jmenuje Kutnohorské stříbro. Pod ním máte zadané otázky. Po jejich vyhotovení nezapomeňte kliknout na odeslat.
Prostředky zpracování: Zadaný text.
Hodnocení: splnil+, splnil, nesplnil
Termín: 28. března 12:00
Téma úkolu: Zpracujete ve dvojici lísteček věnující se určité historické osobnosti, události nebo problému.
Forma zpracování: Lísteček na internetové nástěnce https://padlet.com/karelkra/npwakrqyukd8, heslo: Rumburak. Pozor, nástěnka moc nefunguje v prohlížeči Firefox.
Způsob zpracování:
Prostředky zpracování: Učebnice, knížky, internetové zdroje (na konci „lístečku“ je určitě uvést.
Hodnocení: splnil+, splnil, nesplnil
Termín: 18. dubna 12:00, průběžná kontrola práce 11. dubna 12:00
—————
Za sponzorské dary na vybudování žákovské knihovny:
Ing. Jaroslavu Markvartovi, Ing. Josefu Tomcovi, Ing. Antonínu Chmelařovi, MUDr. Karlu Křikavovi. Ing. Ladislavu Medovi, Ing. Karlu Kratochvílovi